Tips voor de juiste voorbereiding

Toestemming medewerkers

[ deze tekst is niet van mij en moet nog herschreven worden ] Als je mensen op de foto wilt zetten, dan moeten zij daar vanzelfsprekend mee instemmen. Niet iedereen vindt het prettig om op de foto te staan. Daarom is het belangrijk om ruim van tevoren te spreken met de mensen die je in beeld wilt brengen. Zitten er mensen tussen die aarzelen om mee te doen aan de shoot? Vertel ze waarom je de foto’s nodig hebt, waar je ze voor gaat gebruiken, en dat er een professionele fotograaf komt om hen zo goed mogelijk in beeld te brengen. Je kunt ook aanbieden dat ze hun foto zelf mogen gebruiken, bijvoorbeeld op hun LinkedIn. Door open te communiceren en eventuele vragen te beantwoorden, kun je mensen op hun gemak stellen en enthousiasmeren voor de shoot.

Locatiecheck

[ deze tekst is niet van mij en moet nog herschreven worden ] Een mooie locatie kan veel toevoegen aan een foto. Bijvoorbeeld doordat het onderwerp ermee wordt benadrukt, doordat het de huisstijl van het bedrijf weergeeft, of doordat het simpelweg de foto mooier maakt. De gekozen locatie kan echter ook afdoen aan de foto. Dit laatste geldt zeker als er niet goed over is nagedacht. Probeer een mooie locatie te kiezen, die daadwerkelijk bijdraagt aan wat je met de foto wilt vertellen. Ook de voorbereiding van zo’n locatie is belangrijk. Wil je de foto’s bijvoorbeeld in de bedrijfstuin laten schieten, kijk dan of het nodig is om een tuinman in te huren voordat de shoot plaats vindt. Of als het in je kantoor of een ander pand is, is het handig als deze netjes en opgeruimd is.

Op de dag zelf

[ deze tekst is niet van mij en moet nog herschreven worden ] Zorg ervoor dat de locatie waar gefotografeerd gaat worden schoon en opgeruimd is en dat de mensen die in beeld worden gebracht op tijd klaar zijn voor de shoot. Zo kan de fotograaf op een efficiënte en gerichte manier te werk gaan om mooie foto’s te maken – die goed aansluiten bij dat wat je naar buiten toe wilt uitstralen en communiceren!

Wow, wat een spullen. Heb je dat écht allemaal nodig?

Eh, misschien niet alles, maar ik ben graag goed voorbereid. Om het mooiste licht te maken werk ik veel met mobiele flitslampen, reflectieschermen of moet er soms een raam of plafondspot worden afgeplakt. Daarom kom ik met een bestelbus vol materiaal zodat ik waar nodig snel zaken naar mijn hand kan zetten. Op locatie werk ik met een handige kar waarop ik alle spullen heb staan. Mijn rug is je zeer dankbaar wanneer er een lift is als we op meerdere etages moeten werken.

Nabewerking

Vix ut utinam feugait. Eu scribentur liberavisse nec. Dico fugit nostro cu pri, no putent nemore mel, ius at minim molestiae

Daarom Arno

Focus

Focus op meteen de goede foto, met minimale beeldbewerking achteraf. Resultaat zijn echte beelden met een rake weerspiegeling van de werkelijkheid.

Kunde

Fotograaf met de kunde om een verhalend beeld te schieten.

Conceptmatig

Fotograaf die het vermogen heeft om het totaalbeeld/concept te zien waar het beeld onderdeel van wordt en dienst moet doen.

Vormgever

Spreekt de taal van vormgevers, drukkers etc.; beelden worden in juiste format, maten e.d. afgeleverd voor jouw toepassing.

Persoonlijke aanpak

Fijne persoonlijkheid zorgt voor relaxete sfeer tijdens fotografie.

Kritieke blik

Altijd met een kritische blik en ‘elke dag beter’ mentaliteit.